vrijdag 25 mei 2012

Hoezo SMIDSY

Hoezo: "Sorry, ik had je niet gezien. Je bent ook zo laag!"

De Strada is bijna net zo hoog (en lang) als een auto! Hieronder het wetenschappelijk bewijs :)



Later... meer!

vrijdag 11 mei 2012

Velotejo Strada valt uit elkaar

Eergisteren in prachtig weer retour gereden naar Almere. De heenweg, daar zullen we het maar niet (meer) over hebben :\

In Ouderkerk aan de Amstel was een kort technisch onderzoek nodig. De gele Strada van VeloTejo leek uit elkaar te vallen. Er bleek wat speling te zetten op het linker wiel.

Niets levensbedreigends, dus de tocht kon hervat worden.

Hierbij wat video's van de rit, gewoon, omdat het kan :)

Stukje van de Woon-werk-route - 't Gein tot Weesp


Onderweg een vluchtige ontmoeting met "de Mondriaan Alleweder" vanaf 05:30.

Stukje van de Woon-werk-route - Weesp tot Almere Literatuurwijk


Vanaf 07:00 zie je hoe VeloTejo zijn persoonlijk record net niet verbeterd. Mijn eigen snelheid op dat stukje was maximaal 50 km/h.
Vanaf 21:00 vrouwen die schrikken van Theo.

Zoals altijd,

Later ... meer!

woensdag 9 mei 2012

Werkzaamheden fietstunnel Nieuwemeerdijk en N232

Het rijden met de Risse Racing Genesis schokbreker bevalt me prima. Ik heb er nu 150km mee gereden en het comfort aan boord is duidelijk toegenomen. Op asfalt merk je er eigenlijk niets van, maar bij bijvoorbeeld het afrijden van verkeersdrempels is de klap achter je rug verdwenen. Ook klinkerwegen worden soepeler genomen; de voorwielen stuiteren nog wel vrolijk, maar het achterwiel deint soepel achter je aan. Een hele verbetering :)

's Morgens voor de rit is de achterkant van de Strada "hard". Indrukken met de hand is niet mogelijk. Bij het instappen vanmorgen kwam de demper los toen ik op de rand van het instapgat zat. Weet niet of dit zo blijft, of dat het verbetert als de afdichtingen in de demper wat soepeler geworden zijn.

Bochten durf ik niet harder te nemen, en ook bij het aanzetten merk ik geen verschil. Ik maak me dan ook niet de illusie dat ik harder rij met de schokdemper dan met de veer, maar het comfort is dus wel merkbaar beter. En dat rechtvaardigt de aankoop voor mij geheel.


Vanmorgen in de Bijlmer bij het AMC moest ik om een truck heen rijden die bij het stoplicht zijn oplegger was vergeten. Trekker en oplegger stonden een paar meter uit elkaar. De beste man had vandaag beter éérst een kopje koffie kunnen nemen voordat 'ie de combinatie koppelde.

Geen foto, want om die tijd zat ik zo'n beetje in het rode vlekje middenin de bui. Ben blij dat ik in een Velomobiel zat :D


 
Dat hebben wíj weer...


"Vanaf begin mei 2012 sluit de provincie Noord-Holland de fietstunnel onder de Nieuwemeerdijk in Nieuwe Meer geheel af voor (brom)fietsverkeer. De afsluiting is noodzakelijk in verband met werkzaamheden aan deze fietstunnel. De werkzaamheden aan de fietstunnel duren tot en met oktober 2012. Voor al het (brom)fietsverkeer geldt in die periode een alternatieve route. Het autoverkeer moet hierdoor rekening houden met ernstige vertraging.

Vanwege de werkzaamheden voor het project ‘Aansluiting A9’ wordt in het najaar van 2012 de indeling van de rijstroken voor autoverkeer op de Nieuwemeerdijk aangepast. Om dit te kunnen realiseren, is het noodzakelijk de huidige fietstunnel te verlengen. Tijdens deze werkzaamheden is geen (brom)fietsverkeer door de tunnel mogelijk.

Alternatieve route voor (brom)fietsverkeer In de huidige situatie kruist het (brom)fietsverkeer de Nieuwemeerdijk via de fietstunnel.
Tijdens de werkzaamheden gaat het (brom)fiets-verkeer echter gebruik maken van een fietsoversteek, waardoor zij het autoverkeer kruisen. De fietsoversteek komt zo’n 100 meter ten noorden van de huidige fietstunnel te liggen en wordt duidelijk aangegeven met bebording. 


Extra veiligheidsmaatregelen Om het (brom)fietsverkeer een veilige oversteek te kunnen waarborgen, wordt de nieuwe oversteek geregeld met verkeerslichten met drukknopinstallatie. Hierbij geeft een aftelmechanisme duidelijk aan wanneer de (brom)fietser over kan steken. Daarnaast is het tijdelijke fietspad duidelijk en permanent verlicht, zodat het autoverkeer eventuele (brom)fietsers aan kan zien komen. Tot slot zullen er tijdens de eerste periode in de spitsuren verkeersregelaars aanwezig zijn. Voor het autoverkeer wordt aan beide zijden een snelheidsbeperkende drempel gerealiseerd.

Ernstige hinder voor autoverkeer Het autoverkeer zal vertraging gaan ondervinden van de tijdelijke fietsoversteek. Dit wordt veroorzaakt door de verkeerslichten die de oversteek van de (brom)fietsers mogelijk maakt.
Op de N232 (Oude-Schipholweg) gaat in de zelfde periode van 7 mei t/m half juni 2012 in fases groot onderhoud (met wegafsluitingen) plaatsvinden.
Op de site van de provincie Noord-Holland is uitgebreide informatie te vinden."

De omleiding is nog geen feit; men is op het moment bezig om het tijdelijke fietspad aan te leggen...

Later.... meer!

maandag 7 mei 2012

Kettingpech

Vandaag heb ik langs de weg gestaan met de Strada. Dát ben ik niet (meer) gewend! Sinds de Flevobike Alleweder is dit slechts de tweede maal dat het mij overkomt. Dat was met de FAW echt wel anders. 

De eerste keer dat ik stil kwam te staan met de Strada was omdat er een band leeggelopen was door het losdraaien van het binnenwerk van een ventiel. 

Vandaag was de ketting aan het protesteren. Na 10800km was de ketting zodanig gerekt dat 'ie van het kettingblad afliep in een bocht in Weesp. En dat terwijl we net achterop gereden werden door een gele Quest! Gelukkig had ik Velotejo bij de hand met een voorraad rubber handschoenen aan boord.

Na wat geklooi de  ketting zowel voor als achter weer op de bladen weten te krijgen. De rest van de rit heb ik voor de zekerheid de ketting maar op het grote voorblad gelaten.

Zojuist in de pauze heb ik de ketting twee schakels ingekort. Bij een proefritje liep alles soepel. Hoop dat dit afdoende is en zo niet, dan haal ik er gewoon nog een paar schakels tussenuit :P
Quemo gaf in een commentaar op mijn vorige post aan zich zorgen te maken over het uitsteken van het ventiel van de Genesis schokdemper. Omdat ik toch in de buurt was, hierbij een plaatje van de ingebouwde demper. Het ventiel lijkt mij vrij beschut te zitten, zo vlak tegen de afscherming van de pion aan. Zelf stouw ik overigens geen materiaal aan die zijde van het wiel. De gereedschapskoffer ligt bij mij altijd links.


Later... Meer!

zondag 6 mei 2012

(Niet) Fietsen in Alaska en de Genesis Schokdemper van Velomobielonderdelen.nl

Het belangrijkste maar even eerst; Bij mijn thuiskomst van de week lag mijn Risse Racing "Genesis" schokdemper op me te wachten bij de buren. Velomobielonderdelen.nl had deze mooi op tijd bij me afgeleverd (Bedank, Wim!).

Hij is mooi, en mijn eerste inruk was LICHT. Dat ding weegt echt nagenoeg niets :)

Mooi zijn is leuk, maar het gaat er natuurlijk om hoe hij werkt :) Dus eerst maar eens een 'control' video gemaakt. Het is een korte rit in mijn woonwijk met de camera gericht op het achterwiel. De vering is de standaard vering, waar de Strada door velomobiel.nl mee afgeleverd is.

De route is (helaas) niet extreem hobbelig, maar geeft wel een idee hoe het achterwiel zich gedraagt. Vooral de tweede helft van de rit heeft wat verkeersdrempels en oneffenheden in het wegdek.


De tweede video is hetzelfde rondje in mijn woonwijk met de camera gericht op het achterwiel. De vering is de Risse Racing 'Genesis' schokdemper, geleverd door velomobielonderdelen.nl. De demper is net nieuw en heeft nog wat stroeve o-ringen. De druk in de demper is 5 bar.

De video is van het tweede rondje van de schokdemper. De eerste ronde begon wat onwennig en de schokdemper moest nog even los komen, want er was geen beweging in te krijgen vlak na de montage. Wim waarschuwt hier ook al voor in de handleiding.
Met conclusies uit de video ben ik nog even voorzichtig. De eerste conclusie is, dat de qualiteit van de video opnamen eigenlijk onvoldoende is voor een goede analyse van het effect van de schokdemper.

Mijn eerste indruk is dat de schokdemper 'wel lekker' rijdt. Na mijn eerste week woon-werk verkeer hoop ik een wat completer beeld te vormen van de prestaties van de schokdemper.

EDIT: Quemo heeft deze side-by-side video in elkaar ge-edit, waarvoor mijn dank:

Anchorage, Alaska

Van de week wasin in Anchorage, Alaska. In navolging van Jurren heb ik wat foto's gemaakt van het fietsverkeer in die stad. Op een aantal voetpaden (logisch) en parkeerplaatsen (minder logisch) kom je daar verbodsborden tegen waarbij de fietser blijkbaar gelijk aan skateboarders en rolschaatsers behandeld wordt.


Hier wat typische - mountainbike-achtige fietsen. Deze kom je regelmatig tegen, net als racefietsen met bagagerekken. Ze staan stil, want rijden zie je ze niet zo heel vaak. verder natuurlijk nog wat BMX-ende jeugd gezien in de parkjes...



En als je ze dan wel ziet rijden, is de kans groot dat ze dat op de voetpaden doen. Rare jongens, die Alaskanen (of zouden het toeristen zijn?)



Als het verkeer het toelaat kiest men ook de rijbaan. Hier zie je zo een dappere fietser voor het station van de Alaska Railroad Corporation.


In de hele stad (nu ja, in het kleine stukje waar ik gewandeld heb...) ben ik geen fietspad of andere fietsvoorziening tegen gekomen. We hebben het hier in Nederland als fietser helemaal niet slecht :)

zondag 1 april 2012

Nieuwe route in Google Maps voor NES in 8 bits!

Vandaag een nieuwe route geplot van Almere naar Schiphol in de preview van "Google Maps for NES" in 8 bits!

...inclusief streetview van je huis in 8 bits :)




zaterdag 31 maart 2012

Minivizier, F-Lite banden, schokdemper en konvooi

Ik kom regelmatig de Strada's van Jurren en Theo tegen. We rijden dezelfde woon/ werk route op ongeveer dezelfde tijd (Almere - Schiphol - Almere). Soms gaan we in konvooi retour naar Almere, zoals gisteren, en dat trekt meestal nogal wat bekijks.

Het rijden in konvooi heeft voor- en nadelen. Zo is het gezelliger, je hebt steun aan elkaar mocht je onderweg langs de kant komen te staan en samen ben je meer 'aanwezig' in het verkeer. Je merkt dat automobilisten meer rekening houden met 'die rare snuiters'. Nadeel is dat je soms boven je eigen tempo moet rijden (ik dan), of eronder (Jurren) :P

Gisteren ben ik wel bijna in aanvaring gekomen met een zwarte Alto. Bij een wat onduidelijke en onoverzichtelijke kruising fietspad/ rijbaan had de bestuurster wél oog voor Jurren die voorop ging, maar niet voor de twee andere Strada's die erachteraan kwamen. Gelukkig is het een bekende situatie en hadden we de vaart er al een beetje uit gehaald. Ging dus goed en de 'sorry' van de automobiliste maakte duidelijk dat het geen onwil was.



Grotere kaart weergeven
Rijdend op het fietspad rechts heb je grote kans om over het hoofd gezien te worden door automobilisten op de Schaikstraat.

'Vroeger' kwam ik nog wel eens de WAW-022 van Erwin tegen, maar tegenwoordig niet meer. Zijn blog is als sinds medio 2010 niet meer bijgewerkt. Geen idee of hij nog dezelfde route fietst.

Kom wel steeds vaker Velomobielen en andere ligfietsen tegen. Recent een blauwe Versatile in Amstelveen, een Orange mango in Muiderberg, een 'Mondriaan' FAW (verschillende keren in Drieberg/ Weesp/ Almere), een gele Strada op Schiphol-Oost en een gele Strada (of Mango?) bij Weesp. Vooral in Amstelveen zie ik nog wel eens een tweewiel-ligger rijden, maar ik kan eerlijk gezegd niet zo goed zien wat voor type het is.

Gele Strada van VeloTejo en Blauwe Strada van BeauBleu voor de Hollandse Brug bij Muiderberg.

Het wordt steeds mooier op de weg, maar iemand zou eens iets aan al die auto's moeten doen ;-)


Met het mooie weer van de week heb ik eens wat kunnen spelen met het mini-vizier. Zonder schuimkap op de Strada gaat dat wat eenvoudiger. Door het scherm wat meer rechtop te zetten is de wind in mijn gezicht wel wat minder. Vooral als de wind recht van voren komt (of bij windstilte) is de invloed van het scherm merkbaar. Maar om nu te zeggen dat je in 'een oase van stilte' terecht komt is ook weer wat overdreven.

Nadeel van het scherm is dat deze nogal beslaat als ik 's morgens door de koude mist heen fiets. Maar ook als het scherm niet beslagen is, hindert het toch wat het zicht op het asfalt, vooral bij het rijden in het donker.

Ik ben er nog niet uit of hij mag blijven of niet.


De F-Lite banden van Flevobike zijn na de Schwalbe Marathon een verademing. Man, wat rijd dat comfortabel en vooral stil! Als ze lekvrij blijven, zijn ze zeker een blijvertje :)

Het rechter wiel heb ik 3mm naar achteren moeten verplaatsen omdat de band aanliep tegen de wielkast. Hij loopt nu vrij, maar meer dan een paar millimeter speling heeft hij niet. Het staat wel stoer, zo een goed gevulde wielkast.

Bij kantoor plaats ik de Strada in een verder lege fietsenstalling - gelukkig ligt deze op enige afstand van het gebouw en is niet populair bij de andere werknemers. Zo heb ik het rijk alleen, en ik kan de Strada zien vanuit het raam op kantoor :)


Ik heb de afgelopen tijd de experimenten van Wim Schermer gevolg op zijn Blog - zoals zovelen denk ik - en daarbij had ik vooral interesse in de Risse Schokdempers. Nu zijn er niet veel bochten waar mijn maximum snelheid beperkt wordt door de wegligging van de Strada, maar ik zie wel degelijk voordeel in het gebruik van een 'echte' schokdemper boven de standaard achterveer. Ik heb dan ook een demper model 'Genesis' besteld. Ik hoop dat de rit er vooral op de stukken met slechter wegdek nóg comfortabeler op wordt.



Nog een laatste aanvulling in de categorie 'bezopen situaties':



Een verkeerslicht in Gent St Lievenspoort dat alleen zichtbaar is voor fietsers, gemotoriseerd verkeer op de rijbaan ziet niets. Niet nodig om een belgenmop te verzinnen; ze doen het zelf!


Later... meer!

zondag 25 maart 2012

Tienduizendkilometergrens doorbroken


Afgelopen week heb ik de 10.000km grens doorbroken met de Strada. Strada 48 besloot dat te vieren met... zijn eerste echte lekke band! De timing was, zoals bij alle lekke banden, natuurlijk uitermate beroerd. Maar goed; de Vredesteijn Perfect Moiré achterband bleek dus al behoorlijk versleten na slechts 10.000 km. Versleten genoeg om een steenscherf door te laten dringen tot de binnenband. Mooi excuus om er een vers exemplaar op te leggen. De twee Schwalbe Marathon + voorbanden zijn na evenzoveel kilometers nog steeds in prima staat, maar die heb ik voor de zomer omgewisseld voor F-Lite bandjes. 

Het is de eerste keer dat ik die bandjes in handen had en ik moet zeggen dat ik wel geschrokken ben van het gebrek aan stevigheid van die dingen. Vooral in vergelijking met de massieve Marathon + banden die ik er af haalde. Ik hoop maar dat de lekbestendigheid meevalt zoals beloofd. Ik zou er de zomer wel lekvrij mee door moeten komen, en dan kunnen in het najaar de Marathon +en er weer op.
Het mini-vizier  zit nu een paar ritten op de Strada en ik ben er eerlijk gezegd nog niet helemaal uit of dat zo  blijft. Ik moet zeggen dat ik weinig tot niets merk wat zou wijzen op een effect van het schermpje.


Later ... meer!

dinsdag 13 maart 2012

Dijkverbetering Holendrechterweg – Koningin Julianalaan

Vanmorgen toch maar weer eens in de Strada naar kantoor gereden. Het is zo mooi weer, en de smoesjes om niet te rijden raken op. 

Ik moet zeggen; wat fietst dat apparaat toch lekker! Vanmorgen was het prachtig fietsweer en de vogeltjes waren ook al wakker op mijn vertrektijd. 

Een prettige rit dus, maar ik kwam wat verontrustende borden tegen op de Holendrechterweg in Ouderkerk: 



Nu is het wegdek van de Holendrechterweg inderdaad wel aan onderhoud toe; er staan al jaren bordjes met de tekst "Slecht Wegdek". Maar er blijkt meer aan de hand; de hele dijk gaat geherverbouwd worden wegens zwak en laag.

Hier een kort artikel van de Gemeente Ouderkerk: Werkzaamheden dijkverbetering Holendrechterweg – Koningin Julianalaan

En een uitgebreide projectbeschrijving van Waternet: Home > projecten > holendrechterweg

Uit dit laatste artikel:
Tijdens de werkzaamheden blijft de weg op dijk open voor bestemmingsverkeer en hulpdiensten. Er rijdt (groot) werkverkeer op de dijk wat kan leiden tot een vertraging van de reistijd. Hou hier rekening mee.
U bent fietser of automobilist
Om de werkzaamheden niet teveel te verstoren wordt doorgaand verkeer zoveel mogelijk omgeleid. Dit wordt met borden aangegeven. Bestemmingsverkeer heeft wel doorgang. Fietsers dienen extra op te letten. Hier enkele tips.
  • Rijd altijd achter een vrachtwagen, in verband met dode hoek en haal pas in als de chauffeur u heeft gezien.
  • Pas uw snelheid aan. Hier en daar wordt asfalt verwijderd en kan (tijdelijk) de weg anders lopen dan u gewend was.
Ik denk dat ik uit voorzorg toch maar een andere route ga rijden voor 2012. Velomobielen en grondverzetmachines vormen een niet heel geweldige combinatie :(

Later..... meer!

zondag 19 februari 2012

Mini-Vizier en nieuwe Jagwire kabel

Ik heb hem eindelijk gevonden; de perfecte opvolger voor mijn Fiat Punto. De Lotus Elise! Zag er van de week een staan op de parkeerplaats bij kantoor, en dit is hem wel hoor. Deze auto past perféct bij mijn Strada!

Over de Strada gesproken; ik heb hem dit weekeinde voorzien van een mini-vizier. Jurren (Beaubleau) heeft er immers ook één geplaatst, en als echte trendvolger kan ik dan natuurlijk niet achterblijven :) 
Bij het vizier werd door Velomobielgarage-NH een aantal witte klittenbandjes meegeleverd, maar ik heb er maar zwart voor in de plaats genomen. Dat sluit beter aan bij de andere zwarte accenten op de fiets. Ik was de eerste klant van de nieuwe webshop, maar helaas heeft Kees alweer moeten stoppen met die mooie initiatief (13-02-2011 Gestopt met de Velomobiel Garage en de webwinkel). Ik vind het mini-vizier wel goed staan en hoop er wat door uit de wind te komen zitten. Met mijn ouwelullen-forensen-tempo verwacht ik geen grote aerodynamische winst (Mini vizier levert 40 tot 45 Watt voordeel op), maar wellicht is er een aardig placebo-effect:)
 

De Jagwire remkabel aan de rechter zijde was aan vervanging toe (Winterspek). 
Die heb ik er dus ook maar uit gehaald. Dit is de schaafplek ter hoogte van de doorvoer. De Teflon en Kevlar laag zijn al helemaal door, net als de stalen strengen van de buitenkabel. Vandaar dat de kabel zo raar knikte bij de beschadiging. Het heeft flink staan jutteren zo te zien.
Bij uitbouw bleek de kabel ook al wat aangevreten bij de rubber doorvoer in de tunnel. De schade is hier echter een stuk minder.
Ook bij het scharnierpunt van het stuur is er sprake van schafielen van de remkabel. Kees van Hattem waarschuwde er ook al voor (13-01-2012 Mind your Jagwires !!) op zijn blog en ik had al eerder een dopmoer aangebracht (Mini-mod met dopmoeren), maar helaas, het leed bleek al geleden.
De kabel aan de andere kant is er minder slecht aan toe; deze laat ik voorlopig gewoon zitten. 

Zoals altijd.. 

Later... meer!

maandag 30 januari 2012

Reddings-Punto.

Hoewel de Fiat Punto volgens sommigen niet een echte auto is, had ik verleden week wel weer een Déjà vu. Het was alweer de tweede keer dat ik een gestrande Velomobiel rijder thuis moest brengen met die Punto. Het ging om dezelfde persoon, maar dat zal wel toeval zijn.

In december hadden we de Epische Stradaverhuizing toen Theo onverwacht ingesneeuwd raakte op Schiphol. En vrijdag dus onverwachte kettingpech voor Theo. (#@$% Ketting !!!)  Hoewel, onverwacht... diezelfde ketting heeft hem al eerder problemen gegeven.

Maar goed, de Strada is dus prima te vervoeren op de Punto. Hoewel de dakdragers daarvoor wel wat te dicht op elkaar staan, dus wat schuimrubber om de wielen te ondersteunen is gewenst.

Vandaag ben ik zelf met de Strada op pad, dus ik hoop dat het bij lichte sneeuw blijft. Ik rij vandaag samen met Jurren terug naar Almere.

Later.. meer! En dan hopelijk geen verhaal over een epische tocht door de sneeuw

donderdag 26 januari 2012

Hetzelfde maar dan anders

Het gaat (redelijk) goed met de re-integratie. Ik heb verleden week twee maal met de Strada naar kantoor gefietst, en deze week een maal. De tweede rit heeft Theo (VeloTéjo) me betrapt. Daar gíng mijn plan om stiekem wat conditie op te bouwen voor we samen zouden rijden. Gelukkig was ook Theo niet in vorm en hebben we gezellig in ons ouwelullentempo samen naar huis kunnen rijden. Theo's voorkomen is opvallend veranderd. Niet langer in de rode Strada, maar in de gele. Het is hetzelfde maar dan anders.



Gisteren op deze weg langs de A9/A2 een koppel buizerds gezien die op de wieken gingen toen wij eraan kwamen. Mooie beesten, buizerds...


Recent kreeg ik van mijn ex-collegae bij Martinair een passend afscheidscadeau overhandigd. Het is een model van een ligfiets, geïnspireerd op mijn oude Flevobike Alleweder. Hij is gemaakt door plaatwerker Herman, waarvoor mijn dank! Herman heeft een tijdje naast me gezeten op de afdeling Engineering, en waarschijnlijk heb ik het in die periode nogal vaak gehad over die Alleweder ;-)


Later.... Meer!

dinsdag 17 januari 2012

Continu 102 km/h met de Quest

Ik kwam vanmiddag een wel heel vlotte Questrijder tegen. Schat dat 'ie met gemak een vaartje van 102 km/h vasthield. Het kostte me zelfs moeite om hem op de gevoelige chip vast te leggen, maar het is uiteindelijk toch gelukt...

...Later... Meer!

donderdag 12 januari 2012

Winterspek


In de strijd tegen het winterspek, ben ik toch maar weer eens voorzichtig begonnen met het forensen met de Strada. Afgelopen zondag de bandjes eens lekker opgepompt en een ritje gemaakt van 50km om de Oostvaardersplassen heen.

En ik moet zeggen; Wat fietst die Strada toch heerlijk. Echt fantastisch om weer even de wind door de (paar) haren te voelen.

Dinsdagmorgen maakt de Strada een wel heel raar geluid als ik hem uit de stalling haal voor de eerste woon-werk rit van dit jaar. De rechter band blijkt helemaal leeg te staan. Geen zin om te plakken, dus maar wat lucht erin en fietsen. Gelukkig houdt 'ie het de hele reis vol. In de pauze op kantoor de binnenband onder de kraan gehouden en nu zie ik wat er aan de hand is.... Het inzet ventiel van de Schwalbe binnenband is los gekomen. Een euvel waar ik wel meer wat over gelezen heb. Nu ja, de oplossing is simpel (even aandraaien met een tang), en de Marathon Plus bandjes hebben hun werk blijkbaar toch goed gedaan. Dit is de eerste lekke band sinds aanschaf van de Strada :) Ze beginnen overigens wel een beetje te slijten, die bandjes.

Tijdens het lekke banden gedoe, zie ik dat de mooie 'Jagwire' remkabel heeft staan jutteren tegen de carosserie. Die is aan vervanging toe. Balen :(

Meteen maar even de ketting gesmeerd, dus die loopt ook weer extra rustig.

Maar goed; op de terugweg een rendez-vous met Theo en Jurren. Leuk om beide heren weer eens te zien. Jurren is met zijn mooie blauwe Strada 49! We maken wat plaatje voor de Blogs, en we trekken de aandacht van een voorbij rijdende Connexxion bus vol passagiers. Die stopt zelfs even voor een babbeltje door de open deur en biedt aan om de bus er ook even naast te zetten in het gras. Dat aanbod hebben we maar afgeslagen ;-)
Ex-collega Dave komt langs en heeft onder andere deze foto voor ons gemaakt. Bedankt, Dave!

De rit begint rustig, rond de 30 km/h en dat bevalt me prima. Maanden achter elkaar weinig fietsen merk je toch wel hoor! Later in de rit drijven Theo en Jurren het tempo wat op. Ik laat ze lekker gaan, geen zin om vanavond op de bank in slaap te vallen van vermoeidheid...

Over kilometers gesproken, hier de kilometerstand voor het afgelopen jaar.
Ruim 6000km gefietst in 2011 (de donker-blauwe lijn). Niet weinig, maar beduidend minder dan waar ik op gerekend had. De eerste 6 maanden leek 2011 een recordjaar te worden, maar door omstandigheden is de kilometerproductie voor de tweede helft van het jaar beduidend lager uitgevallen.

Later .... meer!