zondag 25 maart 2012

Tienduizendkilometergrens doorbroken


Afgelopen week heb ik de 10.000km grens doorbroken met de Strada. Strada 48 besloot dat te vieren met... zijn eerste echte lekke band! De timing was, zoals bij alle lekke banden, natuurlijk uitermate beroerd. Maar goed; de Vredesteijn Perfect Moiré achterband bleek dus al behoorlijk versleten na slechts 10.000 km. Versleten genoeg om een steenscherf door te laten dringen tot de binnenband. Mooi excuus om er een vers exemplaar op te leggen. De twee Schwalbe Marathon + voorbanden zijn na evenzoveel kilometers nog steeds in prima staat, maar die heb ik voor de zomer omgewisseld voor F-Lite bandjes. 

Het is de eerste keer dat ik die bandjes in handen had en ik moet zeggen dat ik wel geschrokken ben van het gebrek aan stevigheid van die dingen. Vooral in vergelijking met de massieve Marathon + banden die ik er af haalde. Ik hoop maar dat de lekbestendigheid meevalt zoals beloofd. Ik zou er de zomer wel lekvrij mee door moeten komen, en dan kunnen in het najaar de Marathon +en er weer op.
Het mini-vizier  zit nu een paar ritten op de Strada en ik ben er eerlijk gezegd nog niet helemaal uit of dat zo  blijft. Ik moet zeggen dat ik weinig tot niets merk wat zou wijzen op een effect van het schermpje.


Later ... meer!

2 opmerkingen:

  1. De meningen zijn toch zeer verdeeld over dat schermpje.

    Strada 3 is volgens mij ook niet echt tevreden.

    Ach ja, ik heb geen schermpje. Alleen een zonnebril.......;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo zo, F-lites... Nu moet ik dan ook maar rap de winterbanden vervangen. Gelukkig geloof ik wel dat 't viziertje werkt, dus dat voordeel heb ik nog ;-)

    BeantwoordenVerwijderen