....de achterwielophangingbevestigingsplaatscheur.
Kreeg een beetje déjà vu! Maandagmorgen vroeg stond ik opeens stil. Het achterwiel scheef in de kast. Een kwartier (fietsen) van huis, een uur (lopen) terug. *((&*%(&(^
8400 km heeft 'ie het volgehouden. Achteraf denk ik dat ik 'm heb hóren kraken tijdens het rijden, want de kraak waarvan ik dacht dat 'ie bij mijn pedalen vandaan kwam, was vandaag (na de reparatie) ook weg.
Gelukkig snel een andere bevestigingsplaat gekregen van Velomobiel.nl. Het demonteren ging wat lastig. Er moet er altijd één moeilijk doen blijkbaar.
De nieuwe - verstevigde - bevestigingsplaat links, de oude rechts.
De schade aan het oude oog komt door het uitboren van één van de bouten.
Tadaaaaaaa... (twee en een half uur later...)
De fiets voelt weer lekker 'stijf' na de reparatie. Blijkbaar heb ik ook wel wat gemerkt aan de fiets voordat de breuk helemaal door was. Jammer dat ik het niet op tijd doorhad.
Zoals altijd...
...later meer!
Stoer om het ondanks dat je tamelijk dicht bij Dronten woont het toch zelf te doen Erwin!
BeantwoordenVerwijderenToch nog een suggestie. Bij dat uitboren (zoals ik het voorheen ook deed) gebruik je de boormachine door zijdelings kracht uit te oefenen op staal. Daar houden de lagers van die machines niet erg van en je boortjes ook niet..
Overweeg eens de aanschaf van een multitool daar kun je erg precies mee werken (wel beter een gehoorbeschermer gebruiken). C.U.!
Dank je :-) Ook voor de tip. Ik heb wel een dremel (-achtig) apparaat, maar heb gewoon eerst een klein gaatje gemaakt met een 4mm boor, en daarna een grote 8mm boor erop gezet. En dat liep wat scheef helaas, gelukkig had ik de oude bevestigingsplaat niet meer nodig.
VerwijderenIk vervang altijd zsm die inbusboutjes met zo'n bolletje aan de bovenkant.
BeantwoordenVerwijderenDie hadden ze gewoon niet moeten uitvinden.
Rechtsonder zit er nu één van het goede model.
Je kunt er inderdaad haast geen kracht op uitoefenen. Is niet de eerste keer dat er eentje dol draait bij me.
VerwijderenGroetjes!