donderdag 23 december 2010

USB Power adapter voor in de Strada

Vandaag weer niet gefietst, maar ik heb wel een USB Power adapter aangepast voor gebruik in de Strada.

Ik heb de volgende USB Power adapter gekocht bij Dealextreme:
Daar heb ik voorzichtig de behuizing vanaf gehaald (voorzichtig, want zo'n ding kost toch bijna €2) en er een T-Connector aan vast gesoldeerd. De connector en power adapter heb ik in 5 minuten epoxy ingegoten. De USB aansluiting heb ik eerst in tape gewikkeld om te voorkomen dat er hars in komt. Daarna is het een questie van insmeren met Epoxy en goed in beweging houden om te voorkomen dat het spul eraf druipt. Het resultaat ziet er zo uit:
Die losse onderdelen gooi ik natuurlijk later weg '-)

De USB power adapter kan nu op de 12V utility outlet in de kuip aangesloten worden. Nullaststroom aan de 12V kant is iets meer dan 5mA en de maximum stroom aan de 5V USB kant is 500mA (volgens de fabrikant).

De bedoeling is dat ik er de TomTom GO op aan kan sluiten voor het geval ik mezelf eens buiten de gebaande woon-werk paden zou willen wagen. Met de TomTom GO aangesloten op de adapter is de opgenomen ongeveer stroom 220mA bij 12V (2,6Watt), en dat is best veel vergeleken met de normale belasting; de B&M IQ Cyo koplamp gebruikt ongeveer hetzelfde.
Het testen in de fiets stel ik nog even uit tot de temperatuur buiten wat hoger is :P

Geen opmerkingen:

Een reactie posten