dinsdag 28 december 2010

En weer terug

Velotejo zei
Theo had je gewaarschuwd voor de laatste kilometer van het Spoorbaanpad in Almere, en en had Gijz geadviseerd om door Almere Poort te rijden. Iets langer, maar wel begaanbaar. Maar Gijz was (eigenwijs) dapper ........ Voor de route terug: Driemond – Weesp zal goed zijn. Weesp - Muiden zal ook redelijk zijn, Muiden – Hollandse brug is goed. Amsterdam en Amsterdam Z-O en de Bijlmer zijn overal slecht. De beste kans maak je denk ik langs voorzijde van het AMC en Gaasperplas. Als je van “Supporters” houdt kun je Achter het AMC langs en de Schoonhovendreef en Valburgdreef nemen tot bijna aan de provinciale weg toe.
Jaja. De weg terug. Ik hikte er al de hele dag tegenaan. maar ik ben weer thuis gekomen :) Heb gisteren de door Theo hier geadviseerde route genomen. Man, wat een avontuur weer. Was even vergeten om de Middenweg ten noorden van de Ouderkerkerplas te omzeilen. Dat pas was helemaal bedekt met een laag bevroren sneeuwpulp. Dat was lastig, maar echt lastig werd het door de 3 sneeuw-drempels die dwars over het pad lagen. Knalhard bevroren sneeuw, waar ik niet overheen fietsen kon. Drie keer uit moeten stappen dus.

Daarna voor het AMC langs want ik hou niet zo van toeterende supporters achter me. Tot langs de Gaasperplas  ging het nog redelijk, maar eenmaal parallel aan de Valburgdreef werd het zwaarder en zwaarder fietsen door de sneeuwpulp. Eenmaal het park uit op de Driemondweg verwachtte ik eigenlijk dat ik wel weer kon fietsen, maar juist daar kon ik mezelf niet langer door de sneeuw-smurrie heen ploegen. op een gegeven moment heb ik de Strada maar bij de staart gepakt en heb hem tot aan de provinciale weg door de sneeuw heen gesleurd.

De rest van de route was het goed fietsen. Beetje glad op plaatsen lang de Vecht, maar niet in die mate dat het problemen gaf. Wel rustig aan gedaan. Op het spoorbaanpad dreigde het weer lopen te worden, maar ik kon me er toch nog doorheen ploegen.

Vlak daarna rende er nog een flinke vos over het fietspad. Leuk! Las op NU.nl dat staatsbosbeheer een soort Big-Brother huis voor vossen op gaat zetten.
Al met al ben ik op de terugweg een uur langer onderweg geweest. Wel te doen dus, maar niet comfortabel.

4 opmerkingen:

  1. en vandaag gaat het weer vrolijk sneeuwen:P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bah! Sneeuwtroep. Zie dat het boven de Oliebollentocht al aardig aan het losbarsten is. Als het goed is zit theo daar in met zijn Strada 037 en Marja met d'r Sunrider.. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oliebollentocht was weer een succes !!! Ten eerste omdat de tocht wederom perfect was georganiseerd, ten tweede omdat het weer veel beter was dan verwacht, en ten derde natuurlijk omdat Wij er bij waren. De fietspaden waren slecht maar die hebben we rechts laten liggen en dus vooral over de rijbaan gereden. Al met al weer veel Velomobiel liefhebbers en milieu puristen ontmoet. Gelukkig hebben we wel 260 km met de auto gereden om nutteloos 60km te fietsen. Nutteloos? Nee, toch niet echt; de oliebollen waren voortreffelijk !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Over vossen gesproken, we zien ze steeds meer (primair denk ik omdat we meer fietsen). Ook regelmatig op het spoorbaanpad in Almere. Zo ook dit voorjaar toen een vos voor mijn Strada uitvluchtte en een zijpad in schoot. Echter dit pad was geblokkeerd door een hek (aanbouw internationale school), maar voor dat hek zat een kater met een hoge rug van een halve meter hoog. Er volgde een korte heftige strijd die afliep in het voordeel van de kat .......

    BeantwoordenVerwijderen