zondag 9 september 2012

Stukje om over de Heide

Vandaag was een heerlijke dag. Geen weer voor een velomobiel, maar wél voor de Trike! We zijn vandaag de route van Almere naar Hilversum wezen verkennen. Nu ja, verkennen... We hebben getracht de afgedrukte route va de fietsersbond routeplanner te volgen en dat valt nog helemaal niet mee!

Ergens in Bussum liep het al een beetje verkeerd, en bij het verlaten van Bussum al helemaal. Wij zijn de bordjes naar Hilversum maar gaan volgen, en kwamen 'toevallig' terecht bij de LaPlace bij Sint Janskerkhof. Onderweg nog rare wilde koeien gezien die met dit weer helemaal niet wild waren, maar lekker lagen te herkauwen in de schaduw onder de bomen.



De meeste paadjes op de heide zijn ietwat smal voor een trike, maar meestal geeft dit geen probleem. 

Het gereedschapsetje waar ik al sinds jaar en dag mee rond rij kwam ook nog van pas; een echtpaar stond langs de weg met een defect ventiel - daar had ik gelukkig nog een reserve-exemplaar (of 5) van bij me. 


Mooi doorkijkje in Bussum op de weg terug:


En extra speciale bonus; ik vond nog een Spanninga Tria koplampje naast de weg. De bevestigingsclip is helaas overleden (vandaar dat 'ie langs de weg lag), maar de rest is nog functioneel. Altijd handig als back-up lampje :)


Bij de bandeninspectie na afloop bleek dat het karkas van de Vredestein HPV's door het loopvlak begint te komen - na ongeveer 1000km al. Tijd om eens rond te kijken voor wat vervangers.

Deze bijvoorbeeld, die lijken me wel wat :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten