vrijdag 29 oktober 2010

Vandaag met ...

Ik ben vandaag met de velomobiel met hulpmotor naar kantoor. Een heel mooie VM, met 4 zitplaatsen. Dankzij de 44kW hulpmotor ben ik helemaal niet bezweet als ik op kantoor aan kom!

Maar goed, die kilometers tellen niet. Wat wel telt, zijn de 1364 km die ik in de maand October afgelegd heb met de Strada. Mede dankzij het Velomobiel Najaarstreffen 2010 heb ik een topmaand qua aantal kilometers. De nieuwe Strada zal ook wel zijn deel hebben gehad in het verhogen van de motivatie en daarnaast zullen 'omstandigheden' ook wel een rol gespeeld hebben. Het jaartotaal voor 2010 staat op 6866km. Als een en ander loopt zoals het hoort te verlopen zal ik mijn huidig persoonlijk record van 7391 km in 2008 overtreffen.
Het merendeel van deze afstand leg ik af tussen huis en werk. Mijn Fiat Punto genereert 136g/km CO2, dus als ik dezelfde afstand met de Punto afgelegd had, had deze 933kg CO2 geproduceerd. Da's heel wat, al kan ik me eigenlijk geen voorstelling maken bij zo een hoeveelheid CO2.

Helaas (voor Marcel ;-) heb ik dus geen beelden van de camera op z'n nieuwe zuignap. Hoop vanmiddag nog een stukje te kunnen rijden om de bevestiging op de Strada te testen, er is dus nog hoop!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten