zondag 13 maart 2011

De zaag erin!

Ik had hier nog een Spanninga ARCUS XB achterlicht liggen. Nu ja, alleen het reflector deel dan. Ooit van een fiets af gevallen en door mij opgeraapt. Dat is een mooi uitgangspunt om een achterlicht voor mijn Trike te bouwen :) Dan moet de 70mW LED natuurlijk wel vervangen worden door wat sterkers. Mijn standaard keuze is dan de 1 Watt rode LED spot van Dealextreme. Deze LED spot is makkelijk te gebruiken als donor voor  de LED en driver. Deze LED geeft meer dan voldoende licht. Ik heb hem op een aluminium plaat gelijmd met warmtegeleidende lijm. De acryl 'snorharen' in de lamp geven een mooie spreiding van het licht, en ik ben meteen voorzien van de (verplichtte) achter-reflector.



De brugleuning boven het achterwiel heb ik 15cm ingekort en is nu net lang genoeg om achter de twee fietstassen uit te komen. Onder de buis heb ik een plastic MTB spatbord bevestigd met (Alleweder-) popnagels. Hier heb ik de lamp en een van de tassen tijdelijk aan de buis gehangen om een idee te geven van hoe het eruit zal komen te zien. 






Het nieuwe achterlicht is ook van de zijkant goed te zien.




Nu nog een mooie bevestigingsplaat voor de tassen, koplampje(s), accupack en een spiegel monteren.


Later.... meer!

2 opmerkingen:

  1. Het begint al vorm te krijgen maar ik voorspel je toch nog een modderdouche als je het achterspatbord niet verder door laat lopen naar achteren....

    Mvg Mick

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat spatbord is eigenlijk wat te kort. Nu ja, ik zie wel hoe het uitpakt.

    BeantwoordenVerwijderen