dinsdag 30 november 2010

Flinke spits omdat ik voorzichtig gereden heb.

Krijg nou wat. Vanmorgen met de fiets naar kantoor. Beetje voorzichtig gereden natuurlijk, want het zag er op plaatsen behoorlijk glad uit, blijk ik een flinke spits veroorzaakt te hebben: Toch nog files door te voorzichtig rijden (NU.nl) Nou vraag ik je! 

Welaan, de kilometerstand voor November is al weer bekend, hoewel ik vanavond nog zesendertig kilometer af moet leggen. Ik sluit November af met een aantal van 1128 gereden kilometers. Dat geeft 7994 gefietste kilometers in het jaar 2010 en een totaal van 2836km daarvan afgelegd in de Strada.
Ondanks de kou geeft dit een warm gevoel; ik heb het jaartotaal van 2008 verbeterd met nog een maand te gaan. 2010 Wordt dus mijn nieuwe record-jaar dankzij de Flevobike Alleweder II en de Strada! En oh ja, het is ook nog eens goed voor Het Milieu natuurlijk :D 1087 kg Fiat-Punto CO2 uitstoot voorkomen in 2010. Dat compenseert weer dat ik mijn afval niet zo goed scheid...

EDIT: De terugrit vanavond was best wel fris. Beetje glad ook op plaatsen. Maar wat blijkt; ik heb mazzel dat ik heelhuids thuisgekomen ben. De gevoelstemperatuur was -10°C volgens onweer-online.nl ! Brrrrrrrrrrr. -10°C klinkt veel beter dan -2°C wat de temperatuur van de lucht was. Prachtuitvinding, die windchill.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten