Goed nieuws, de Lange Vechtbrug in Weesp is sinds afgelopen maandag weer open voor wegverkeer. De opbouw en het wegdek hebben een opknapbeurt gehad. De werkzaamheden zijn keurig binnen de planning afgerond.
Nu heb ik alleen nog een omweg tussen Amsterdam Z/O en Ouderkerk aan de Amstel. In het recreatiegebied De Hoge Dijk wordt groot onderhoud gepleegd aan drie bruggen, waarvan er één natuurlijk op mijn route ligt.
Fiets-forensend tussen Almere en Schiphol in mijn Velomobiel.nl Strada. (Voorheen Cookie Strada 48)
woensdag 4 november 2015
maandag 2 november 2015
Voor het eerst...
Op weg van Schiphol naar huis, op een ietwat zonnige maandagmiddag zie ik in mijn spiegel opeens een felle, lage fietslamp opdoemen op het Spoorbaanpad in Almere.
Mijn eerste vrees is dat het Theo is die me weer eens inhaalt {zucht}. Maar dan zie ik dat het een blauwe Velomobiel is. Het is Jurren die me weer eens voorbij komt lopen {zucht}. Maar... wat zit zijn koplamp raar laag?
Eenmaal langszij zie ik dat het geen van tweeën is. Het is een DF! Daar heb ik wel eens in proef-gezeten, maar dit is de eerste keer dat ik er een in het wild zie. Een pracht van een fiets! En snel. Sneller dan ik, hoewel dat ook weer niet zo veel zegt ;-)
Volgens de Intercitybike rijderslijst moet dit dan de DF van Theo Homan wezen. Zelfde route, andere Theo dus :-)
Theo blijkt volgens dit artikel overgestapt van een roeifiets naar een DF en heeft nog wat ontwenningsverschijnselen. Mooie fiets Theo, veel plezier er mee!
Zoals altijd...
...later meer!
zondag 25 oktober 2015
7777 km op de teller van Strada 202.
Meestal heb ik het niet zo in de gaten, maar van de week had ik een mooi rond getal op de kilometerteller staan, en heb ik er ook nog eens aan gedacht om een foto te nemen: 7777 km
Tadaaa! Ze hebben zelfs de vlag voor me uit gehangen... Wat een eer!
Terwijl ik aan het fotograferen was op het fietspad in het Amsterdamse Bos, kwam er nog een mooie witte carbon Strada langszij om te informeren 'of alles goed met me was'. Heel vriendelijk, maar inderdaad; alles was goed met me :-)
Zoals altijd...
...later meer!
Tadaaa! Ze hebben zelfs de vlag voor me uit gehangen... Wat een eer!
Terwijl ik aan het fotograferen was op het fietspad in het Amsterdamse Bos, kwam er nog een mooie witte carbon Strada langszij om te informeren 'of alles goed met me was'. Heel vriendelijk, maar inderdaad; alles was goed met me :-)
Zoals altijd...
...later meer!
woensdag 21 oktober 2015
Nieuw uithangbord Viks Parket
Ik reed van de week op de dijk langs de Gaasp langs Viks parket, en zag dat ze de gele Limit die daar altijd stond vervangen hebben door een gele Quest.
De Limit stond altijd tegen de winkelpui aan geparkeerd, maar de Quest staat 'iets' meer in het zicht. Ook de belettering van de Quest is 'iets' opzichtiger.
Wel opvallend zo, die reclame. Misschien moet ik op die manier ook maar eens reclame maken voor mijn Edelsmid atelier.
Zoals altijd...
...Later meer!
vrijdag 2 oktober 2015
Mistig
Het was vanmorgen mistig in het land. Vooral in de polders was het zicht soms heel beperkt. Ik was vroeg op pad, en blij dat ik een warme muts/kraag dinges om mijn nek had gedaan, want het was best wel fris in de mist.
Op de foto hieronder baan ik mezelf een weg door de mist op het Ton Storkpad. Op een gegeven moment heb ik de helmlamp maar uit gedaan, want die belemmerde het zicht meer dan dat 'ie het bevorderde.
Hier en daar 'langzamer dan normaal', maar verder was het een vrij incidentloze rit. De ochtend was al lustig aan het gloren bij mijn aankomst op Schiphol.
Eenmaal gedoucht en enige etages hoger is de zon al net boven de horizon te zien. Prachtig, de natuur!
Zoals altijd...
...Later meer!
donderdag 24 september 2015
Helmlamp aangesloten op boordaccu.
Recent schee de accu van mijn helmlamp (die ooit nieuw was) er mee uit. Nu ja, een van de twee LiIon cellen kapte ermee, en daarmee wordt de accu onbetrouwbaar. Ik heb dus deze zomer even zonder helmlamp rondgereden, maar nu het herfst wordt en donker enzo is dat natuurlijk geen optie meer.
In plaats van een nieuwe accu heb ik de helmlamp nu met een kabel aangesloten op de 12 Volt boordaccu. Voor de hoeveelheid licht die de helmlamp geeft maakt het geen verschil; alleen wordt de lamp iets warmer in het gebruik. De LED driver is blijkbaar minder efficiënt op deze spanning. De capaciteit van de accu is ruim voldoende om deze extra belasting 3 uur van stroom te voorzien.
Ik sluit de lamp nu aan op dezelfde aansluiting die ik voor de acculader gebruik, noodzakelijkerwijze met dezelfde T-connectoren. De connector is in geval van calamiteiten gewoon los te rukken.
Er zit geen schakelaar in de kabel, dus de lamp is aan zolang de kabel aangesloten is. Ik rij altijd met alle verlichting aan, dus dat is voor mij niet zo een probleem, en het verlaagt de kans op storing.
Tijdens het rijden valt de kabel achter mijn rug en loopt dan onder mijn arm langs richting de aansluiting in de Strada. Ik voel er dus niets van tijdens het rijden. De kabel is bovendien lang genoeg om uit de Strada te stappen zonder dat ik hem los hoef te halen.
Ook op beide helmlampen zelf zit de T-connector. De witte 'aanslag' op de pennen van de lamp connector is opzet; dit is siliconen-vet wat wat moet voorkomen dat de connector gaat corroderen.
Groot nadeel van deze wijziging is nu dat de boordaccu de enige spanningsbron is. Moet denk ik toch maar weer een reserve accu mee gaan nemen.
Zoals altijd...
...Later meer!
In plaats van een nieuwe accu heb ik de helmlamp nu met een kabel aangesloten op de 12 Volt boordaccu. Voor de hoeveelheid licht die de helmlamp geeft maakt het geen verschil; alleen wordt de lamp iets warmer in het gebruik. De LED driver is blijkbaar minder efficiënt op deze spanning. De capaciteit van de accu is ruim voldoende om deze extra belasting 3 uur van stroom te voorzien.
Ik sluit de lamp nu aan op dezelfde aansluiting die ik voor de acculader gebruik, noodzakelijkerwijze met dezelfde T-connectoren. De connector is in geval van calamiteiten gewoon los te rukken.
Er zit geen schakelaar in de kabel, dus de lamp is aan zolang de kabel aangesloten is. Ik rij altijd met alle verlichting aan, dus dat is voor mij niet zo een probleem, en het verlaagt de kans op storing.
Tijdens het rijden valt de kabel achter mijn rug en loopt dan onder mijn arm langs richting de aansluiting in de Strada. Ik voel er dus niets van tijdens het rijden. De kabel is bovendien lang genoeg om uit de Strada te stappen zonder dat ik hem los hoef te halen.
Ook op beide helmlampen zelf zit de T-connector. De witte 'aanslag' op de pennen van de lamp connector is opzet; dit is siliconen-vet wat wat moet voorkomen dat de connector gaat corroderen.
Zoals altijd...
...Later meer!
vrijdag 18 september 2015
Met de Strada naar de nieuwe werkplek
Het aantal berichten op deze pagina is de laatste tijd wat minder. Maar fiets ik dan ook minder? Nee, ik dacht het niet! Sterker nog; ik fiets meer dan ooit. Ik heb namelijk sinds kort een extra werkplek erbij. Naast het Avionics Engineeren bij een luchtvaartbedrijf, ben ik met mijn eega de andere hobby wat professioneler aan gaan pakken.
We hebben sinds kort namelijk een eigen atelier in Almere. En dat is prima bereikbaar met de fiets!
Hier kan ik naar hartelust sieraden maken :-) Maar dat betekent dus wel dat ik minder tijd heb om berichtjes te schrijven op dit blog.
Nieuwsgierig geworden? Op gijzenedelsmeden is mijn werk te bewonderen. Of nog beter, kom gewoon langs op onze open (mid)dag aanstaande zondag!
Zoals altijd...
...Later meer!
We hebben sinds kort namelijk een eigen atelier in Almere. En dat is prima bereikbaar met de fiets!
Hier kan ik naar hartelust sieraden maken :-) Maar dat betekent dus wel dat ik minder tijd heb om berichtjes te schrijven op dit blog.
Nieuwsgierig geworden? Op gijzenedelsmeden is mijn werk te bewonderen. Of nog beter, kom gewoon langs op onze open (mid)dag aanstaande zondag!
Zoals altijd...
...Later meer!
Abonneren op:
Posts (Atom)