donderdag 11 september 2014

Pony to the rescue!

Vanwege de schade aan de Strada moet ik natuurlijk op zoek naar andere manieren om op kantoor te komen. Mijn lieftallige Echtgenoote bood mij het gebruik van haar (electric) Pony aan. Een Hase Kettwiesel met een 8 speed derailleur versnelling, ondersteuning van een v-Fiets mini motor en bloemetjesstickers op het frame.

Hier staat de pony in de wei langs de Ouderkerker plas. 



Dit is de eerste keer dat ik mijn woon-werk route met een open trike afleg, en het valt me eerlijk gezegd mee! Het fietsen met een open trike is wel duidelijk anders dan met de Strada, maar de toevoeging van de motor maakt het gemis aan stroomlijn voor een groot deel goed. De houding op de Hase is wat relaxter rechtop in plaats van sportief laag zoals in de Strada, en je voelt wat meer wind. Ik was bang dat hij in de bocht instabiel zou zijn, maar die vrees blijkt onterecht; de Kettwiesel ligt als een blok op de weg. Wat ik wel mis is de vering van de Strada. Bij een drempel werd ik onverwacht uit de stoel omhoog geworpen, waar de Strada doorgaans alleen <Boenk> zegt. Gemiddeld 's morgen met de Hase 24 km/h, en dat is maar een paar kilometer minder dan met de Strada.



Bij het aanzetten slipt het voorwiel soms wat zijdelings weg vanwege de aandrijving van alleen het rechter wiel, maar echt 'out of control' voelt dat niet. Ook had ik de accu op kantoor even op moeten laden, want op de terugweg doet de ondersteuning minder zijn best. Vooral de tweede helft van de terugweg is dat duidelijk te merken. Dat is niet de schuld van Pony, maar van haar eigenwijze bestuurder. 76km Is misschien ook een beetje veel gevraagd van zo'n accu...

De ervaring is dus positief, maar ik denk niet dat ik hem spoedig ga herhalen ;-)


Zoals altijd,
Later...meer!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten