zaterdag 28 juli 2012

Uitbreiding van de vloot!

De ligfietsvloot is uitgebreid met een tweede 'open' trike, een Hase Kettwiesel Allround.

Deze delta trike is een mooie aanvulling op mijn tadpole trike *). Zo kunnen Chris en ik mooi schuin naast elkaar op het fietspad rijden en intussen lekker babbelen.

De Kettwiesel is aangekocht via marktplaats. De bedoeling was eerst om een nieuwe te halen in Dronten, maar de aanschafprijs was toch een beetje boven budget. Deze Kettwiesel is een wat ouder type met stalen frame en nog niet zo een handig afneembaar stoeltje. Mechanisch mankeert er weinig aan. Ik heb slecht een achterwiel-lager (6201 2RS) hoeven vervangen want die liep niet meer zo soepel, en de koplamp is vooral lelijk en geeft geen licht. Die is er dus al af en ik beraad me op een nieuwe. Het wordt er in ieder geval niet een van Profile of andere gerenommeerde fietsenspeciaalzaak. Man, wat zijn die dingen daar absurd duur! Bijna €50 voor een "3xAAA" LED zaklamp met plastic houder voor op het stuur. Voor minder staan er betere op MP (alleen staat deze niet mooi op de Kettwiesel).

Ik heb ook een paar keer op de kettwiesel gereden en dat bevalt goed! Wellicht dat er nog zo een gaat komen, als er een aangeboden wordt voor een leuke prijs... 

Gisteren hebben we een rondje Almere gedaan. Of eigenlijk, een rondje langs de Lepelaarsplas en Noorderplassen.


Heel mooie natuur daar, met velden vol ganzen, zilverreigers, watervogels en wild-achtige koeien. De fietspaden zijn er slechts één trike breed, dus zo nu en dan moet je uitwijken naar de berm. Naast de Noorderplassen is een heel mooie woonwijk geplaatst. Kastééltjes zijn het.


Echt heel leuk en relaxed rijden, die trikes, zeker samen.




Zoals altijd.

Later... meer!


"The tadpole trike, which is rapidly becoming the most popular design, is often used by middle-aged or retiree-age former bicyclists who are tired of the associated pains from normal upright bikes."

Lekker stigmatiserend, die Wikipedia redacteuren...

1 opmerking:

  1. Hoezo stigmatiserend, ze hadden het toch niet over dat de meeste gebruikers van die wielconfiguratie een lichamelijke handicap hebben ;-)

    Idd gezelliger 2 open trikes. Ik wil mijn vrouw nog aan de ligfiets krijgen maar dat gaat nog mank op de noodzaak aan kinderzitjes. 2 karren trekken wil ze niet.

    Dat lampje is toch geen moeilijke zaak voor jou na je display op CV 2012 van je omgebouwde zaklampen op accu stroom ? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen