Gisteren de gebroken buis van het frame gespalkt met een stuk buis en een sjorband. Zo was er weer redelijk te fietsen met de Cookie Strada 48. Voorzichtig ben ik naar Dronten gepeddeld, met zo weinig mogelijk kracht op de pedalen. Dus vooral heel voorzichtig optrekken en zo min mogelijk remmen bij obstakels.
De rit langs de Lage Vaart tussen de Oostvaardersplassen en de A6 was prachtig, zonnetje erbij en geen wind. Ik zag nog een zilverreiger voorbij komen, de derde al dit jaar, en op de Torenvalkweg glibberde nog een (Ring?)slang de weg over vlak voor de Strada. Op de lange stukken liep de snelheid nog langzaam op naar de 35km/h. Niet slecht :)
Voor de verandering reed ik in één keer goed naar Velomobiel.nl
Ik leer het nog wel eens!
Buiten de breuk bij de knik tussen de pedalen en de boeg, bleek het frame ook een scheur te hebben bij de knik tussen de pedalen en het stuur. Ook de kleerhanger (het frame tussen de smurfenmuts, wielkast en flens) bleek gebroken. Dit was me nog niet eerder opgevallen omdat hier mijn alarm voor gemonteerd zit. Even leek het erop dat ik ook de swingarm van het achterwiel gescheurd had, maar dat was een eigenwijs haartje :P
Beide frames zijn weer vakkundig gerepareerd door de heren van Velomobiel.nl.
De terugweg was weer een heerlijke rit. Wat fietst zo een Strada toch goddelijk! En het frame is weer lekker stijf – de beweging van de pedalen is een stuk minder dan voorheen (achteraf logisch), en bij het instappen valt het stuur niet meer naar beneden als ik op de rand van het instapgat zit.
Op de terugweg nog 3 ooievaars gespot en met een vaartje rond de 40 km/h op huis aan gegaan.
Nu op naar Vrijdag, op naar CycleVision, waar een nieuw persoonlijk record hoop te vestigen.
De rit langs de Lage Vaart tussen de Oostvaardersplassen en de A6 was prachtig, zonnetje erbij en geen wind. Ik zag nog een zilverreiger voorbij komen, de derde al dit jaar, en op de Torenvalkweg glibberde nog een (Ring?)slang de weg over vlak voor de Strada. Op de lange stukken liep de snelheid nog langzaam op naar de 35km/h. Niet slecht :)
Voor de verandering reed ik in één keer goed naar Velomobiel.nl
Ik leer het nog wel eens!
Buiten de breuk bij de knik tussen de pedalen en de boeg, bleek het frame ook een scheur te hebben bij de knik tussen de pedalen en het stuur. Ook de kleerhanger (het frame tussen de smurfenmuts, wielkast en flens) bleek gebroken. Dit was me nog niet eerder opgevallen omdat hier mijn alarm voor gemonteerd zit. Even leek het erop dat ik ook de swingarm van het achterwiel gescheurd had, maar dat was een eigenwijs haartje :P
Beide frames zijn weer vakkundig gerepareerd door de heren van Velomobiel.nl.
De terugweg was weer een heerlijke rit. Wat fietst zo een Strada toch goddelijk! En het frame is weer lekker stijf – de beweging van de pedalen is een stuk minder dan voorheen (achteraf logisch), en bij het instappen valt het stuur niet meer naar beneden als ik op de rand van het instapgat zit.
Op de terugweg nog 3 ooievaars gespot en met een vaartje rond de 40 km/h op huis aan gegaan.
Nu op naar Vrijdag, op naar CycleVision, waar een nieuw persoonlijk record hoop te vestigen.
Ik vraag mij toch af wat je allemaal met je Strada uitspookt, dat zijn wel veel breuken en scheuren na 10.000km...
BeantwoordenVerwijderenGelukkig maar dat ze hem op tijd hebben gerepareerd. We zijn maar met 3 Strada's volgens de lijst en ik weet niet of die andere van carbon is, een valsspeler haha.
BeantwoordenVerwijderenIk moet ook weer naar velomobiel maar over minder ernstige zaken, ik heb voortdurend last van te los zittende spaken die erg hinderlijk krijsen en piepen. Ik zou ze zelf kunnen aandraaien maar van richten heb ik geen verstand. Hebben jullie geen last van piepende spaken ?
Van piepende spaken heb ik denk ik geen last. Nooit opgevallen, maar ook nooit op gelet…
VerwijderenIk telde vandaag op de https://cvinschrijving.ligfiets.net/wedstrijdlijsten2012.php een viertal Strada’s voor de 1 uurs race individueel :)
‘k Zie je vrijdag!
je bent lekker bezig erwin , samen met velo theo.......samen met liesbeth naar een hoogtepunt en nu jij met hij is weer stijf.
BeantwoordenVerwijderenHi Gerrit: Twee onschuldige titels, en jij bent de enige die daar wat schunnigs in leest. Wie is hier nu degene met een creatieve geest?!
Verwijderen;-)
Iemand suggereerde dat Erwin "vierkanter" rijdt dan Theo die vaak harder rijdt maar dit niet heeft ;-)
BeantwoordenVerwijderenIk vermoedde juist dat hoger lichaamsgewicht ermee te maken heeft maar men dacht zo van niet. Als dat toch zo blijkt te zijn ben ik met mijn 95 kilo die niet van remmen houd waarschijnlijk de volgende....toch goed te weten dat als het onopzettelijk is gebeurd en niet het resultaat van een botsing dit valt onder garantie.
Men kan dit in zijn geheel wel 100 % voorkomen, maar dan worden de velo's weer zwaarder.
TSsss. Het léf!
VerwijderenVelomobielen van Velomobiel.nl zijn ontworpen op laag gewicht. Alles is dus 'net sterk genoeg' voor de gemiddelde gebruiker, want zo licht mogelijk uitgevoerd. Als iemand dan vierkant trapt (zou best kunnen), wat zwaarder is (euh... dik 90kg) en/of over een hobbelige woon-werk route rijdt, of een combinatie van bovenstaande, dan kan het wel eens zijn dat een onderdeel net niet sterk genoeg is.
Als dat dan netjes opgelost wordt door velomobiel.nl, dan is dat voor mij acceptabel. En al helemaal omdat zij de meest praktische en mooiste velomobielen maken die er zijn! Die Strada rijdt echt super. Zelf zó lekker dat ik geen moment overwogen heb om met een andere fiets naar Schiphol te rijden.
Theo heeft het ook; bij mij (Velotejo) dus toch ook al twee keer een gescheurd voorframe, klerenhanger en achterframe. Gemiddeld lichaamsgewicht 97 kg en een bochtig parkoers op altijd volle snelheid. Zwaar belast dus altijd!
BeantwoordenVerwijderenVierkant rijden? Ik probeer "rond" te pedaleren. Lukt vaak ook met als resultaat dat maar zeer zelden een velomobiel of ook maar racefiets me bij houdt op de Hollandsebrug. En zoals Erwin al zegt, als het niet stuk gaat is het te zwaar ontworpen.
+Porno ;-)
BeantwoordenVerwijderen