De eerste kilometers met de Strada 48 zitten er al weer op :) Ik heb nu een paar honderd kilometer mee gereden en de velomobiel bevalt me prima! Wat ze zeggen is gewoon waar; met de Strada is het comfortabeler rijden.
Ik heb de 'gewone' Strada, dus niet de SL, met een beperkt aantal opties:
- Knipperlichten.
- Brede velgen.
- Grote (90mm) trommelremmen.
- 12 Volt elektrische installatie.
- Handvat op de staart.
- Tweede spiegel.
- Rubber stootrand rond het instapgat.
- Spy Europe motoralarm.
- Schwalbe marathon plus voorbanden.
- De zitting is een stuk ergonomischer vormgegeven; je zit een stuk prettiger.
- Je zit ook lager bij de grond.
- Het uitzicht is minder door de bolle neus.
- De Strada is stabieler in de bochten - je hebt niet steeds het gevoel om te vallen :)
- Het in- en uit-stappen gaat een stuk lastiger.
- Het schuimdeksel is minder prettig in gebruik dan het zeiltje van de Alleweder.
- De snelheid onder dezelfde omstandigheden en bij dezelfde inspanning ligt een paar kilometer per uur hoger.
- De B&M IQ Cyo koplamp geeft prettig licht.
- Het Spanninga achterlicht vind ik slecht zichtbaar, ondanks dat het een 'officieel goedgekeurd exemplaar' betreft.
YL Had de volgende reactie op mijn oude Blog geplaatst:
BeantwoordenVerwijderenYL zei
Hé, mag ik niet meer semi-anoniem reageren op je nieuwe blog?? De mogelijkheid 'naam/URL' staat niet meer open...:(
Onderstaande wilde ik reageren, dus ik doe het nog maar even hier dan! :)
-Cookie Strada 48 blog-
Nou, daar zijn we weer :)
Mijn vermoeden was dus juist, het verhaal gaat gewoon elders verder.
Ben wel verbaast over je keuze voor Marathon+ vóór...! Ik heb er nu bijna 5.000 km een dikke M+ lekvrij (klopklopklop) achter omliggen, deze was bij de aankoop al een heel eind heen maar houdt het blijkbaar VEEL km's uit. Komend weekend wordt 'ie toch echt vervangen door de dikste PM. Vóór zou ik nooit de M+ monteren na alle gevonden info en eigen 'stugge' ervaring. Wellicht de hoogst verkrijgbare zekerheid op een lekvrije rit maar voor de voorbanden ben ik nou juist niet huiverig aangezien deze onderweg zo makkelijk te wisselen zijn dat ik er de mindere eigenschappen van de M+ niet voor ga nemen. Dus nu ook PM voor en later weer Kojaks vóór.
Maaruh... dat soort keuzes zijn persoonlijk hè.
Veel succes met je nieuwe blog, ik blijf hem vrolijk volgen!
Hi YL,
BeantwoordenVerwijderenJawel, Marathon Plus vóór. Mijn collega Theo (ik heb 'm al eerder genoemd) heeft op dezelfde route als ik rij al 8x een lekke PM gehad met zijn Strada in twee maanden. Acht keer! Ik heb met de Alleweder maar 4 keer een lekke band gehad over een periode van 6 maanden waarvan één keer bij het ventiel (eigen schuld) en één keer door een spaak die door het velglint stak.
Voorheen gebruikte ik op de bukfiets altijd Marathon Plus en heb daar goede ervaring mee (nooit lek geweest).
En ik moet zeggen; ondanks dat de Marathon + zwaarder loopt, dat ik er in de praktijk nauwelijks wat van merk. De Strada rijdt altijd nog prettiger dan de Alleweder.
8x...?! dat is echt pech hebben! Slecht stukje in de route? Dan snap ik je keuze volkomen. Zelf rijd ik inmiddels 2.000 km lekvrij met PM's 37-406. (daar gaan we weer: klopklopklop) ik houd ze wel flink op spanning, tussen 6 en 7 bar. Onder de 6 bar gaan ze snel zwaarder lopen, daarboven gaat het heel soepeltjes. Fijne trip komend weekend, ik hoop dat het weer ter plaatste een klein beetje meewerkt!
BeantwoordenVerwijderenBedankt :) Het weer was prima! Wel wat regen gehad, maar vooral 's avonds en 's nachts, dus dat was niet zo erg.
BeantwoordenVerwijderenHeb de Marathon-plus op 5 Bar staan. Een rol test met Theo van de Hollandsche brug af gaf geen merkbaar verschil in snelheid. Theo heeft 47-406 PM met Joe's Super Sealant erin, ik 47-406 MP. Achterband is bij beide een standaard PM.