maandag 3 juli 2017

Scheuren in je Strada.

Wie had dat gedacht; van Lekker scheuren in je Strada, naar Schéuren in je Strada! (c) Jurren

Een half jaartje na de gescheurde arm van de achterwielophanging, heeft de T-haak het begeven. Het eerste teken was een infrequente 'tik' uit het achteronder, die langzaamaan steeds vaker voorkwam, tot het een 'tik' en gekraak werd in het ritme van het rondgaan van de pedalen. Na heel veel gezoek vond ik uiteindelijk een scheurtje in de T-haak, je ziet hem hier op de foto zitten net naast het opstaande deel van T-haak.



Hij heeft het nét geen 20.000km uitgehouden...




Velomobiel.nl had gelukkig snel en kostenloos een nieuwe haak voor me paraat. Na demontage bleek de haak geheel gescheurd te zijn.




Corrosie rond het boutgat rechtsonder.


Na wat geploeter en met de hulp van mijn dochter zit de nieuwe haak er nu weer in. Deze heeft twee extra lasrupsen aan weerzijden, dus hopelijk houdt deze het langer uit :-)



Meteen de ketting gesmeerd en de bandjes opgepompt.

Vanmorgen was het weer heerlijk scheuren in mijn Strada, zónder bijgeluiden :-)

Zoals altijd...
...later meer!

2 opmerkingen:

  1. Hm, interessant...

    Ga ik ook eens goed bekijken bij Tante....

    Vraagje: moest je het achterwiel eraf halen om bij de moeren te kunnen? Of zou je het zonder dat kunnen redden als je hééle lange armen hebt?

    Groet

    Erwin en Tante Lies

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je moet je achterbrug loshalen om goed bij de bouten te komen waar die haak mee vast zit (nu ja, 3 gaan prima, de 4e niet dus...). Je achterwiel kun je dan makkelijk naar achteren drukken en toegang tot de moeren is geen probleem meer. Misschien is het in je eentje te doen als je heel lange lenige armen hebt, maar met z'n tweeën is makkelijker.

    Dit probleem speelt volgens mij alleen bij de nieuwere typen Strada, met extra verstevigingsrib in de staart. Bij Strada 48 nooit een probleem geweest.

    BeantwoordenVerwijderen