maandag 17 augustus 2015

Strada 202 aangevallen op fietspad Hoge Dijk

Strada 202 aangevallen op fietspad Hoge Dijk door Amerikaanse Rode Rivierkreeft des doods!



Rij ik nietsvermoedend over een fietspad in natuurgebied Hoge Dijk (bij Amsterdam Zuid-Oost), behoorlijk doorweekt van de regen, staat daar opeens een GIGANTISCHE Amerikaanse Rode Rivierkreeft des Doods midden op het fietspad! 

Hij stond daar vervaarlijk naar Strada 202 te zwaaien met zijn grijperige rode klauwen des doems. Ik deed het bijkans in mijn broek van de angst! Daar was geen doorkomen meer aan. Mijn hele leven fietste in een toertocht aan me voorbij!

Oh wacht...





Gelukkig hebben zowel de kreeft, fiets en ik het overleefd :-)

Zoals altijd....
...Later meer!

LOL Quote uit de comments hieronder van Erwin & Tante Lies:
"Die kreeft heeft trouwens mazzel gehad dat hij niet onder de Strada Der Verplettering kwam!"

10 opmerkingen:

  1. Dat is me een paar jaar geleden ook overkomen toen ik op de vouwfiets naar het station reed. Het malle beest pakte zelfs mijn voorband beet met zijn grijpers.

    Die van jou heeft trouwens mazzel gehad dat hij niet onder de Strada Der Verplettering kwam!

    Groet

    Erwin en Tante Lies

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beiden een bijna-dood ervaring achter de rug dus ;-)

      Verwijderen
  2. Maffe beesten die kreeften. Waar ze overigens niet van houden is met een felle (duik)lamp in het gezicht schijnen. Enige manier om ze in de achteruit te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze hebben wél lef, die beestjes. Moet toegeven dat ik niet geprobeerd heb om hem op te pakken :-)

      Verwijderen
  3. Doen jullie een beetje voorzichtig? Mijn sterrenbeeld is...........Kreeft.....;-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Altijd :-)

      Kwam er vanmorgen nóg een tegen, een paar honderd meter verderop. Was een iets kleiner exemplaar.

      Verwijderen
  4. Een ware plaag die dingen, vreten hele sloten kaal. Je had hem moeten vangen. Ze schijnen heel lekker te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 😁 die kom ik gelukkig niet tegen dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 😁 die kom ik gelukkig niet tegen dan.

    BeantwoordenVerwijderen