Ik heb meteen de hoge kant van het dak een paar centimeter hoger gemaakt, zodat het water beter van het dak stromen kan. Hoop dat hij er zo weer een paar jaar tegen kan.
Een ander klusje dat ik al 4 jaar uitstel is het ingraven van een verankering voor het slot. Dus die klus heb ik vandaag ook aangepakt.
Ik heb twee keitjes doorboord en uit de bestrating gelicht. De ruimte eronder uitgegraven en gevuld met cement. Vervolgens een (gesloten) beugelslot en de keitjes met enige overtuigingskracht in de cementslurrie geduwd. Was eigenlijk een klusje van niks en had ik vier jaar geleden, bij het bouwen van de stalling, meteen moeten doen.
Ik heb twee keitjes doorboord en uit de bestrating gelicht. De ruimte eronder uitgegraven en gevuld met cement. Vervolgens een (gesloten) beugelslot en de keitjes met enige overtuigingskracht in de cementslurrie geduwd. Was eigenlijk een klusje van niks en had ik vier jaar geleden, bij het bouwen van de stalling, meteen moeten doen.
Het resultaat is een stevige stalen beugel die laag genoeg is om niet in de weg te zitten bij het inrijden van de stalling, en precies naast het achterwiel uit komt als de Strada geheel op zijn plek staat.
Afijn. Strada 202 staat nu in ieder geval goed verankerd in de stalling.
Zoals altijd... later meer!
Je bent een echte bouwvakkert !
BeantwoordenVerwijderenDank je :-)
VerwijderenMooie oplossing, zoiets ga ik ook maken.
BeantwoordenVerwijderenKan het je aanraden :-)
VerwijderenInderdaad mooi opgelost zo! Enne...........beter laat dan nooit!☺
BeantwoordenVerwijderenGroeten, Adri.
Mooi werk. Ik kan me alleen (met mijn Limit in gedachten) nauwelijks voorstellen dat die grote gele 'reflector' de achterkant van je vm is. Dan zou ik toch waarschijnlijk een Rotovelo besteld hebben...
BeantwoordenVerwijderenZeg je nu dat ik een dikke reet heb?
Verwijderen;-)
Aan die van jou nooit zoveel aandacht aan besteed maar bij die van de Strada...
BeantwoordenVerwijderenAls ze er in Australië een breder paar velgen voor me op zouden willen zetten om het gebrek aan vering op te vangen met dikke banden en minstens een 70 tands voorblad...
Ik ken Erwin zeker niet als een wildebras en dan vind ik nog geen 4 jaar niet lang voor een fiets met de prijs van een kleine auto.
VerwijderenOok bij mijn Limit zijn al diverse stukken aan plamuren toe en eigenlijk overspuiten natuurlijk. Wat 'm weer een kilo zwaarder maakt.
Nee, zelf zou ik eens wat 'anders' gaan proberen! En misschien ga ik dat ook wel doen...
Ik vind mezelf ook geen wildebras maar was door omstandigheden in de gelegenheid om tegen een kleine bijbetaling weer 'nieuw' te rijden, en dik heb die kans maar genomen :-)
VerwijderenEen nieuwe naam voor de blog! Heel goed, nu maar niet in een ander type velomobiel gaan rijden.
BeantwoordenVerwijderenWilco
Dat zit wel goed; een Quest pas niet in mijn stalling ;-)
Verwijderen