Op de foto hier links de ge-ver-her-gemonteerde crank. De crank-as bout op advies van Velomobiel.nl met heel veel kracht en een likje borgmiddel gemonteerd. Ik ga er van uit dat hij er niet meer uit gaat vallen nu :-D
Dit was dus de situatie die ik een week geleden aantrof; de linker crank niet heel zeker meer verbonden met de crank-as.
De crank-as bout bleek wederom verdwenen {zucht}. Blijkbaar niet goed vast gezet vorig jaar. Balen, want nu kan ik niet meer fietsen - de crank loopt makkelijk van de crank-as af.
Reparatie-poging #1 strandde op een te dikke asbout - er zijn blijkbaar twee uitvoeringen, en ik had de andere (dunnere) bout nodig.
Toen de juiste bout eenmaal beschikbaar was, was het verder een eitje. Bout monteren met wat borgmiddel en flink aandraaien :-)
Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om de krakende pedalen te vervangen door nieuwe. Deze niet vastgelijmd, maar juist met anti seize compound bevestigd.
Zoals altijd...
...later meer!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten