Mijn mooie HPV-Freeway is opeens vergeven van de e-Scooter. Nu ja, eentje dan. De eerste die ik gespot heb. Maar, als er één e-scooter over de HPV-Freeway is, dan volgen er vast méér.
Dit is hem dan, de eerste, op het Spoorbaanpad afgelopen Vrijdag:
En ik moet toegeven, dat het een verademing is. letterlijk, want geen uitlaatwalmen. En geen herrie. Heerlijk, die e-Scooters. van mijn mogen ze de variant met fossiele brandstof geheel vervangen :)
Later... meer!
Edit: Link van Marcus.
Elektrisch fietspad almere adam: "Schrier hoopt dat Almere al dit voorjaar de eerste speciale verkeersborden kan plaatsen." Het zal mij benieuwen...
Edit: ForenZo verleidt automobilist om ‘Electric Freeway’ te gebruiken "Bovenop de basisvoordelen die ForenZo al biedt, zoals de gratis e-bike verzekering en e-scooter aanbiedingen, is er voor de forens die “instapt” op de Electric Freeway, ook een extra financiële prikkel beschikbaar."
En ook dat zal mij benieuwen :D
Edit: ForenZo voor de werknemerd.
Edit: Forenzo Fietssnelweg Almere-Amsterdam
Volgens mij is met dit plaatje ^^^ ook mijn vraag wat die speciale verkeersborden dan wel zijn beantwoord. Geen fietsverkeer-heeft-voorrangs-borden dus helaas :(
Edit: Trouw: E-bike-snelweg-tussen-Almere-en-Amsterdam
Edit: Parool: Uniek-fietspad-voor-e-bikes-tussen-Almere-en-Amsterdam
Er is een waar media-offensief gaande blijkbaar.
Edit (Maandag): Het is een Tsunami! Jurren heeft er Maandag ook al een gespot langs de vecht:
Was dit ook zo'n tot 35+ opgevoerde variant, zoals 99% van de fossiele versies. Of is dan je accu zo leeg?
BeantwoordenVerwijderenDaar sla je de spijker op z'n kop. E-brommers bestaan ook al een tijdje, maar pizza-koeriers stappen niet over omdat ze op een avond meer afleggen dan de range van een e-brommer. Als je van een e-scooter (e-snorfiets) een e-brommer maakt, dan gaat je range dus ook flink naar beneden.
VerwijderenPizza brommers hebben toch al een lelijke kast achterop, een iets grotere kast met wat tractie-accu's (ond)erin en actieradius is geen probleem meer.
VerwijderenMaar (tractie)accu's zijn duur. Benzine met gebruik van kleine motortjes heel goedkoop.
Wat een baaaaaaan om op te rijden zeg !
BeantwoordenVerwijderenGlad asfalt ? Vlak ? Recht ? oooohhh.
Jij rijdt zeker elke dag 50+ km/u ? ;-)
Ja hoor, dagelijks (als ik van de Hollandse brug af dender. Anders niet...)
VerwijderenWel eens achter zo'n Amsterdamse fietstaxi gezeten ?
BeantwoordenVerwijderenOver opgevoerd gesproken !
Zeker niet zo lekker fietsweer vandaag :P
BeantwoordenVerwijderenDit was een jongedame op een e-Snorfiets. Heb haar 2x ingehaald - ze ging zo rond de 31km/u en deed dat heel voorzichtig. Denk dat 'ie net nieuw is :D
In de maart uitgave van het blad 'VERKEER IN BEELD' stond dit korte stukje vermeld over het elektrische fietspad. Raar is alleen dat er een Quest op de foto staat. Om de suggestie te wekken dat een Quest elektrisch is?
BeantwoordenVerwijderenHet hele artikel is trouwens hier te lezen.
Dank voor de link. Blijkbaar is het media-offensief voor de HPV-Freeway gestart :)
VerwijderenZe is blijkbaar een blijvertje op 'onze' HPV-freeway, ik spotte vandaag dezelfde e-scooter en berijdster bij Weesp.
BeantwoordenVerwijderenZo'n e-versie is vele malen beter dan die stinkende 2 of 4 takt krengen.
Tot snel.
Dat voorzichtige rijden (er rijdt er bij ons ook regelmatig een over de werkvloer trouwens) kan ook op iets anders duiden: Onstabiliteit door het verlaagde zwaartepunt van accu's en
BeantwoordenVerwijderenelectromotor. Een benzine-motorfiets weegt natuurlijk ook wel bijna 200kg maar compenseert dat door een hogere snelheid...
Een E-scooter op niet-groene stroom vervuilt trouwens nog meer dan een benzine-exemplaar. En dit land vindt het onderhouden van een koningshuis en 6 paleizen nu eenmaal belangrijker dan groene stroom...
Mvg Mick
Volgens mij zijn die elektrische scooters ook best zwaar. En onstabiliteit door een laag zwaartepunt klinkt mij vreemd in de oren (bij 'ons' Velomobielen is een laag zwaartepunt juist goed, toch?).
VerwijderenMaar zo een accu gaat maar 550 ladingen mee. Voor een forens die zijn accu dagelijks moet laden ben je dus op z'n best 1 accu per 2 jaar kwijt. En als je pech hebt moet je hem nog vaker vervangen. Dat klinkt best ongunstig.
Bij een tweewieler is dat precies andersom. Hoe lager het zwaartepunt hoe moeilijker balanceren...
BeantwoordenVerwijderenZelf zou ik daarom ook echt niet graag met een lowrider door de stad gaan. Weinig uitzicht en toch steeds een minimum snelheid nodig om rechtop te blijven: Inspannend en link!