dinsdag 24 mei 2011

Op de knieën

Het is weer heerlijk fiets weer deze week. Dat zie je aan het aantal fietsers en renners dat je tegenkomt onderweg.

Van de week dan ook weer lekker met de Strada naar kantoor geweest. Gisteren was wel een opmerkelijke dag. Ik had een de middag vrij en was dus al vroeg op pad. ’s Morgens kruist mij bij de Hakkelaarsbrug een gele Quest die van Naarden-Vesting richting de Maxis rijdt. Eerst dacht ik nog dat Theo een rare omweg gemaakt had met zijn Q284, maar het bleek een ander te zijn. Zo op afstand en in m’n spiegels was het niet mogelijk om de berijder te herkennen.

Tussen de Hakkelaarsbrug en Weesp in een ooievaar tegen die kikkers aan het prikken is in het weiland. Het is heiig weer en hij heeft me schijnbaar niet eens in de gaten, zo geconcentreerd loopt hij rond.

Bij de Abcouderplas komt me een vrolijke ligfietser tegemoet. Ook dat zie je niet zo vaak. En in Amstelveen zie ik nóg een ligfietser, geheel in het wit gekleed. Het is het weer zeker. Even later zie ik in een boom bij de Holendrecht twee grote Blauwe Reigers op een groot nest staan. Het zal wel zo horen, maar het verbaasde mij dat zulke grote vogels zo’n hoog nest bouwen. Ik had ze eerder verwacht in het riet langs het water.

Daarna bij Ouderkerk nog een scooterrijder laten schrikken door een onhandige manoeuvre. Hij slingerde nog een verwensing naar mijn hoofd, die ik waarschijnlijk ook wel verdiend had. Bij deze mijn verontschuldigingen.

Woensdagmiddag lekker zonder schuimkam op de Strada naar huis. Het was heerlijk weer en dat merk je meteen aan het tempo. Het gaat allemaal wat harder als de temperatuur omhoog gaat.

Vanmorgen was ook opmerkelijk. Ik kwam Theo tegen met zijn Strada. Of eigenlijk, hij haalde me in. Meteen toen ik het spoorbaanpad op kwam zag ik een fel LED licht in de verte op het fietspad. Pas bij een van de vele bochten in het Spoorbaanpad ving ik een glimp op van de qele body van de Quest. Bij de Hollandse brug kwam hij langszij.

Even later, bij het Gein, kreeg hij weer eens een lekke band en moest ‘ie op de knieën. En dan ben ik natuurlijk altijd bereid om even de helpende hand toe te steken met de camera :)



EDIT: Om de een of andere duistere reden is dit bericht opeens op de datum van vandaag gezet. Zal zijn oorzaak wel hebben in de database problemen die Blogger had op de originele publicatiedatum van dit bericht. Mijn excuses.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten