maandag 7 februari 2011

Nieuw persoonlijk record: 59,5 km/h

Vandaag lekker naar kantoor gefietst. Vanmorgen een beetje wind tegen, en vanmiddag een behoorlijk briesje mee. Op het Ton Storkpad langs het spoor tussen Weesp en Muiderberg heb ik zelfs even de 59,5km/h aangetipt. Een nieuw persoonlijk record. Voor twee Schwalbe Marathon plus banden (47-406) en achter de standaard Vredestein Perfect Moirree 54-559. Alle banden ergens op een druk van 4-5 Bar (ik hou dat niet zo goed bij...). De teller staat ingesteld op een omtrek van 158cm (voor de statistici onder U).

Op de weg naar beneden van de Hollandse brug af ging het ook hard. Bij 60 km/h ben ik maar gestopt met trappen; ik vond het hard genoeg gaan zo.
Dat is dus de snelheid die op de meter als maximum onthouden wordt, maar de 59,5 op een vlak fietspad vind ik het leukst :)

Later.... Meer!

12 opmerkingen:

  1. Hoi Erwin,

    Mooie snelheid, ik ben blijven hangen bij 56 per uur. De 60 op een vlakke weg moet te halen zijn dus !

    Groeten, Strada 5

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Paul,

    Da's het frustrerende. Ik ging voor de 60 km/h gisteren, maar net niet gehaald dus. En 56 is ook een mooie snelheid.

    Mijn hoogste snelheid ooit op een vlak fietspad met de Flevobike Alleweder was 51 km/h. En dat met weinig wind. Wel een race-fietser en een collega op een open ligfiets om met te stimuleren :) De extra snelheid van de Strada valt als je het zo beziet wel een beetje tegen.

    Ik krijg alleen maar meer respect voor mensen als Ymte die 60km/h GEMIDDELD rijden. Geen idee waar hij dat vandaan haalt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn mango krijg ik niet sneller dan 50km/u.
    Het verzet is ontoereikend voor sneller.
    Met mijn zephyr haalde ik nog 75km/u bergaf op de teller. Vlak zal da max 53 geweest zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het verzet van de strada stopt eigenlijk ook bij 55km/u, voor hogere snelheden kun je je kracht niet lekker kwijt. Toch op een snel stuk nog dik boven de 60 gehaald met Vredestijn MP (correct afgestelde teller). Vanmiddag eens proberen of de 3 Schwalbe MP dat ook halen! Voor hoge snelheden is een glad wegdek erg belangrijk. Het Ton Storkpad in Weesp langs het spoor is geschikt, glad en 800 meter lang. Net lang genoeg om het maximum te halen. Daarna ben je bij dat het pad op is zodat je een excuus hebt om in te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die 60 wil ik dit jaar wel halen. Moet kunnen als de luchtdruk laag is en de temperatuur wat hoger (graatje of 16). Misschien de spiegels er nog af. Bij deze snelheden blijft het toch voornamelijk een gevecht tegen de luchtweerstand.
    Nou nog een lekker windje schuin van achter.....moet kunnen.

    Groeten en veel strada-plezier

    Paul

    BeantwoordenVerwijderen
  6. YESSSSSSSS, gelukt! Zoals aangegeven hebben CookieStrada en ik even flink in de pedalen gehangen vanmiddag op onze testbaan het Ton Storkpad. Op het laatste moment nog net even de 60 km/uur aangetikt.
    Statistieken: glad asfalt, 9 graden, windstil mee (9km/uur), 3x Maraton plus met gemiddelt 4.0 bar.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tjongejonge. Wat een Testosteron in de comments op m'n blog LOL

    Was gisteren-avond helemaal dood. Zal wel niets te maken hebben met al dat gesprint ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Erwin,

    Je geeft op, dat je je teller met 47-406 ingesteld hebt staan op 58.5, maar dat zou toch 54.5 moeten zijn volgens opgave Velomobiel ?

    Zo kan ik ook hardrijden :>))

    Groet, André Elias

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hé André,

    Je gaat mijn wereldrecord (die al verbroken is door Theo) toch niet ondermijnen hè?!

    Volgens Schwalbe (U weet wel, de maker van de marathon Plus) is de omtrek van een 47-406 band 158cm. Voor een 40-406 band is het 154cm. Zie http://tinyurl.com/4hmnsax

    :)

    Erwin

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dag Erwin,

    Het is een prima record, heb je trouwens je tandwielen anders dan standaard erin zitten ?

    Maar dit staat in de handleiding van Velomobiel:

    Zie voor instelling van de etscomputer de fabriekshandleiding. Het magneetje voor de etscomputer zit in het
    linker voorwiel, de sensor zit op de linker veerpoot.
    Hieronder de omtrek van enkele banden (in cm):
    Schwalbe kojak 149
    Schwalbe marathon racer 150
    Schwalbe stelvio 146
    Schwalbe durano 146
    Vredenstein perfect moiree 35 150
    Vredenstein perfect moiree 47 154.5
    Vredenstein perfect moiree 54 158.5

    Groeten, André

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, ik zie het al, ik heb het over Vredestein en jij over Schwalbe ... :>))

    Groet,

    André

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gewoon af en toe op een gps kijken en zien of er wel of niet een afwijking is. Zo doe ik het tenminste.

    Groet, Paul Dijs

    BeantwoordenVerwijderen