donderdag 3 oktober 2013

Almere voert Electric Freeway over gevaarlijkste kruispunt Almere.

De Gemeente Almere en Forenzo promoten de Electric Freeway als hét alternatief voor forenzen die reizen tussen Almere en Amsterdam. Nu mag ik van Brandweerquest niet meteen zo negatief zijn, maar ik vraag me dan toch af waarom de gemeente Almere de Electric Freeway juist over de gevaarlijkste kruispunten van Almere laat gaan. 
Dit dus volgens Cijfers van het Ministerie van infrastructuur en Milieu:

Kruising Spoorbaanpad/ Bartokweg: 8 Ongevallen (2008-2012)
Kruising Spoorbaanpad/ Charlie Chaplinweg: 4 Ongevallen (2008-2012)

Kruising Spoorbaanpad/ Castorstraat zijn nog géén ongevallen geregistreerd, maar daar hebben ze gelukkig wel een debiele oplossing gevonden voor een niet-bestaand probleem. 
Werden er juist wat bochten uit 'het pad der 1000 bochten' gehaald, bij deze kruising is het voorheen rechtdoorgaande fietspad (zie witte lijn) voorzien van een rare slinger en moet verkeer op het fietspad nu voorrang verlenen aan verkeer op de twee rijban(en). Geloof ik. Want op het moment staan er haaietanden op het fietspad en een verkeersbord Voorang B6 voor verkeer op een van de rijbanen.

Ik heb dan altijd zoiets van "waarom wordt niet de oorzaak van het de gevaarlijke situatie (de auto), maar de lijdende partij (de fietsers) aangepakt". Het lijkt mij ook, vooral in het kader van de 'Electric freeway', dat een andere oplossing gekozen had moeten worden.

Gratis tip: Handhaaf de maximum snelheid voor automobilisten eens (de kruising Spoorbaanpad/ Bartokweg bijvoorbeeld ligt in een 30 km/h zone!)

Of is dat gewoon mijn frustratie die doorschemert.

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh!

Zo, ik ben het kwijt. Het gaat wel weer met me.


Zoals altijd... later meer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten