maandag 8 juli 2013

Wegwerkzaamheden Keizer Karelweg Amstelveen.

De Gemeent Amstelveen gaat de kruispunten Keizer Karelweg veiliger maken :) Altijd een goed plan, veiliger maken, en al helemaal als ik zelf van een van die kruisingen gebruik maak.

De kruising waar ik gebruik van maak was vroeger een verkeersplein, maar is al een aantal jaren onduidelijk ingericht met voorrangsregels die afwijken van de normale. Door de begroeiing (heggen) ben je daar bovendien als ligfietser uitermate slecht zichtbaar en er wordt daar op de voorrangsweg vrij hard gereden. Geen wonder dus dat daar wel eens gevaarlijke situaties ontstaan. Zie ook AmstelveenBlog "Twee kruispunten Keizer Karelweg veiliger".


Mijn huidige 'Ervoor' route heb ik getracht in beeld te brengen op de 'Erna' afbeelding hierboven - de rode streep. Ze gaan dus inderdaad driftig aan het herinrichten, want mijn huidige route brengt mij dwars door een perkje :)  De werkzaamheden zijn vandaag begonnen en dat zal dus even overlast geven, maar het is voor een goede zaak!

Later...meer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten