maandag 14 januari 2013

Experiment geslaagd

Vandaag heb ik een foto gemaakt van het zicht bij nacht. Er is niet veel op te zien, maar dat ik nu juist de bedoeling in het kader van het Beschermen van mijn nachtzicht. Niet spannend dus, wel goed bericht; de afscherming van mijn helmlamp is meer dan voldoende om de body van de Strada in het donker te houden. Experiment geslaagd dus :)
Links is een dunne streep licht te zien die afkomstig is van mijn Spieggellamp in dimstand. Deze hindert het nachtzicht gelukkig niet.

Ik had vanmorgen wat wilskracht nodig om mezelf tot de fietstocht aan te zetten. Het was vrij fris, maar prima te doen. De vernieuwde vering in de Strada maakte de rit weer ouderwets comfortabel.

Links gerelateerd aan de bouw van mijn nieuwe helmlamp:
Beschermen nachtzicht
Helmlampje
Nieuwe helmlamp

3 opmerkingen:

  1. Als dat licht alleen afkomstig is van je helmlamp moet ik toch ook weer n's wat solderen. 'Raakte 2X vh fietspad gisteravond!
    Mvg Mick

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Mick,

    Nee, de IQ Cyo staat aan, twee spiegel-lampjes (gedimd) en de helmlamp.

    Ik heb alleen te weinig licht in geval van tegenliggers. Rijden in het donker gaat prima, ook bij minder zicht :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tegenliggers ? Die hebben altijd de arm voor de ogen geslagen...oh, is dat niet zo sociaal ? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen